In Customer experience, Noutati, Sfaturi

Promovarea hotelului: 6 strategii de succes

Pentru a adopta o strategie de succes pentru promovarea hotelului, care sa aduca mai multi clienti hotelului tau, sa ii impresioneze astfel incat sa isi doreasca sa povesteasca si cunoscutilor este important sa ai in vedere urmatoarele trenduri pe care le poti testa si adapta hotelului sau pensiunii tale.  

Modificarile in comportamentul consumatorilor, asociate si chiar atribuite predominant noilor generatii interesate sa traiasca experiente speciale generatoare de emotii, pasionate de tehnologie, comunicare, activitati sociale, conduc la ceea ce numim Economia Experientelor si schimba industria ospitalitatii.


1. Fii la curent cu trendurile: Generatia Millenials, combustibil pentru economia experientelor

Prima dintre recomandari se refera la urmarirea trendurilor. Lumea se schimba rapid si s-ar putea sa pierzi din vedere interesele clientilor tai sau potentialilor clienti, mai ales cand esti aproape total prins in activitatile operationale.

Daca vrei sa adresezi clientii din generatia Millenials (care acum au varste cuprinse intre 19 si 35 de ani si sunt cei mai activi, inca liberi de angajamentele familiale si isi aloca mare parte din castiguri pe calatorii si experiente) atunci ar trebui sa stii ca aceasta generatie nu doar ca aprecieaza experientele dar si aloca multi bani pentru activitati care pentru ei inseamna a trai cu sens.

Viata fericita pentru ei nu inseamna bunurile pe care le poseda ci a trai experiente diverse care ii pot imbogati mai degraba sufleteste si contribuie la cresterea si dezvoltarea personala (de la experienta in hoteluri, la cea de la concerte si evenimente sociale la evenimente sportive, culturale etc.)

Combinatia intre interesele acestei generatii si cresterea dorintei lor de a cheltui determina cresterea economiei bazate pe experiente iar tu ai la dispozitie multe metode creative pentru promovarea hotelului care sa ii atraga cu servicii care sa raspunda intereselor lor.

2. Foloseste tehnologia pentru managementul si promovarea hotelului

Clientii tai folosesc tehnologia, deci este esential sa o folosesti si tu. Si conteaza sa o folosesti la un nivel profesionist, nu doar sa ai un site (eventual prea schematic si neactualizat de ani buni pe care clientul nu prea poate interactiona) si o pagina de Facebook pe care postezi o data pe saptamana.

Ne referim deci la prezenta si activitate pe internet – site, social media, google, la aplicatii self check-in, aplicatii de gestionare a rezervarilor (sau macar o situatie in Google sheets care sa poata fi accesata de toti angajatii care se ocupa de rezervari) care sa te ajute sa vezi permanent ce camere ai libere, ce anulari sunt anuntate astfel incat sa poti trimite rapid oferte catre baza de clienti si sa le ocupi etc., formulare online sau aplicatii prin care le dai posibilitatea sa comande rapid si usor mancare prin serviciul room-service.

O strategie simpla pentru promovarea hotelului este sa ai mereu toate informatiile si sa poti rapid sa iei decizii pentru a comunica cu clientii, pentru a-i atrage catre hotelul tau.

O alta modalitate de a folosi simplu tehnologia si a oferi o experienta este sa dotezi camerele cu TV-uri cu conectare la internet pentru a le oferi clientilor posibilitatea sa se conecteze cu contul lor de NETFLIX si sa urmareasca filmele preferate sau sa se conecteze la Youtube si sa isi asculte playlistul preferat.

3. Promovarea hotelului facuta bine inseamna sa fii foarte bun in social media

Clientii tai sunt pe internet, pe diverse retele de socializare si sunt interesati de experiente deosebite, sunt atenti ce posteaza prietenii lor, pe unde au fost si ce au facut. Tu esti aici?

Gandeste-te cum te poti prezenta si pe ce platforme iti vei concentra atentia si bugetul de promovare (Important! Facebook are peste 10 milioane de utilizatori in Romania asa ca este o platforma esentiala).

Atat pentru Facebook cat si pentru alte platforme (cum ar fi Instagram) pur si simplu creeaza conditiile pentru clienti sa se laude cu experienta lor in hotelul tau si ei vor face promovare hotelului in locul tau.  Pentru noile generatii este important sa creeze si sa distribuie experientele din calatorii in social media, iar o modalitate simpla de a-i ajuta sa faca asta este sa folosesti un perete al celebritatilor.

Foto: Paprika Events

4. Stimuleaza simturile, creeaza emotii si amintiri placute

Cand oaspetii intra in hotel isi fac o prima impresie si practic se seteaza tonul intregii sederi. Pe de alta parte, zona de lobby este cea in care oaspetii se intalnesc si socializeaza, iar atmosfera de aici este important sa fie placuta. Ca urmare,amenajeaza lobby-ul pentru interesele clientilor tinta, incluzand zone de relaxare si de socializare, parfumeaza-l cu un miros placut, subtil si natural, ofera-le posibilitatea de a se informa, de a se destinde, de a-si comanda gustari si bauturi, organizeaza diverse ateliere la care pot participa in mod direct.

Foloseste stimularile simturilor, care trezesc emotii placute ale caror efecte dureaza in timp.  (exemplu vizual -> televizoare, olfactiv –> aromatizare).  

Aroma marketingul – parfumarea realizata in mod profesionist cu odorizante profesionale este o strategie de mare impact pentru promovarea hotelului. Realizat eficient si cu produse naturale, aroma marketingul este un avantaj insuficient utilizat de industria ospitalitatii. Cei care si-au dat seama de beneficii si au instalat aparate de aromatizare care folosesc tehnologia prin nebulizare la rece si parfumuri din uleiuri esentiale spun ca au vazut imediat schimbarea in comportamentul clientilor, care remarca cu placuta surprindere mirosul placut care ii intampina in lobby (asa cum poti vedea si din acest feedback), iar astfel de experiente nu se uita.

In ceea ce priveste partea vizuala, difuzeaza informatii utile pe TV: filmulete cu obiective turistice din zona, activitati, serviciile pe care le oferi, oferte speciale, pachete de cazare pe timpul saptamanii etc.

5. Foloseste problemele semnalate de clienti pentru a imbunatati serviciile


„Statisticile sugereaza ca atunci cand clientii se plang, proprietarii afacerilor si managerii ar trebui sa fie bucurosi. Clientul care are plangeri reprezinta intotdeauna o oportunitate pentru afaceri mai bune.”
– Zig Ziglar

Este o mina de aur sa poti afla rapid informatii privind impactul pe care problemele intampinate de clienti il au asupra experientei lor si sa poti corecta lucrurile, inainte ca ei sa plece si sa spuna si prietenilor nemultumirile sau, si mai rau, sa le spuna intr-un review public + un rating ce ramane acolo chiar daca intre timp problema a fost rezolvata.

Foloseste aplicatii dedicate pentru a colecta imediat feedback-ul clientului, dandu-i posibilitatea sa il comunice direct catre o persoana de decizie care sa intervina rapid sa il rezolve. Poate ca prosopul nu e perfect curat, poate rezervarea s-a suprapus cu alta, poate mancarea nu arata bine. Nu ii lasa sa isi verse frustrarile in alta parte, cere feedback cat mai simplu si direct, rezolva problemele pe cat posibil pe loc (sau daca sunt imbunatatiri de anvergura informeaza-l cand s-au efectuat).

Sa inveti din feedback-ul clientului si sa imbunatatesti serviciile inseamna cea mai buna baza care contribuie la promovarea hotelului.

6. Continua comunicarea cu oaspetii

Nu lasa comunicarea sa se incheie dupa check-out. Ofera-le oaspetilor programe de fidelizare, vouchere pentru recomandare catre cunoscuti.

In acest mod ii ajuti sa faca o fapta buna si sa contribuie la promovarea hotelului recomandand unui prieten o modalitate de a beneficia de o reducere iar tu iti faci hotelul mult mai usor cunoscut si ai sanse mult mai mari sa castigi clienti noi in urma recomandarilor celor care ti-au incercat deja serviciile.

Uber, Booking, TransferGo si multi altii folosesc deja aceasta strategie de marketing care functioneaza, asa ca foloseste-o in forma cea mai simpla pentru nivelul de implementare a tehnologiei la care te afli. Nu astepta neaparat sa ai pusa la punct o platforma gen Uber, poti in mod simplu sa trimiti pe telefon un mesaj de multumire si un cod de reducere pe care il pot redirectiona catre o cunostinta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *